Jag har numera en netbook, nämligen en Acer Aspire One som även kallas för minior för dess storlek. Jag trivs väldigt bra med den. Perfekt vid studier och nöjen. Det som nu behövs är Comviq Surf så man kan vara online var som helst, om det skulle vara nödvändigt, men samtidigt varför ska man vara tillgänglig konstant för? I don’t get it.

Med största säkerhet kommer jag ändå skaffa kontantsurf, även fast jag avskyr den här extrema tillgänglighetshysterin som det har blivit på senare år, i första hand pga mina studier samt studier som komma skall. Då kan det vara skönt att ha tillgång till internet om man är bortrest och behöver sända in inlämningsuppgifter eller tentor.

Pga mina små olyckor vad gäller tekniska prylar så tog jag även en 3 års försäkring på den, så för 100:- i självrisk får man en ny om denna skulle råka utför en olycka. Jag tecknade den trots att jag har dåliga erfarenheter av sådana försäkringar då jag tex fick ynka 700:- för en digitalvideokamera som kostade 5000:- som ny, men nu är villkoren annorlunda sen dess och förhoppningsvis behöver jag inte använda mig av den heller.

