Min stora idol när jag var barn och upp i tonåren är död. Han dog av hjärtstillestånd i sitt hem igår kväll. Ofattbart. Jag kan inte påstå att jag varit något vidare fan på senare år, mycket pga att man inte hört så mycket ny musik från honom samt alla anklagelser som varit riktade mot honom. Sanna eller falska vet jag inte, men hans musik lever vidare inom mig oavsett. Den hade en sån enorm betydelse för mig under så många år och det är ingenting jag kan ändra på. Jag klippte ut varenda urklipp om honom, läste böcker om honom samt prydde väggarna med affischer av honom.

Hans död visar återigen att livet är skört och man ska passa på att leva livet så gott man kan innan det är försent och att man ska njuta av närheten från sina nära och kära, för det kan inträffa när som helst oavsett ålder. Livet är inte en självklarhet, men döden är det. Det är något vi alla kommer att möta vare sig vi vill det eller inte.

