Nystylad!

Klippningen gick förresten jätte bra, men det kändes lite lustigt när min frisör snurrade håret och klippte hackigt. När hon var klar så pudra hon håret med något havsalts puder som gav världens volym. När äldsta sonen sen såg mig så var första kommentaren att jag såg ut som en galen professor. Han skrattade och den lilla busungen. ❤

Tack vare klippningen så fick jag bort stora delar av mitt slitna hår och när hon tvättade håret så tog hon någon sorts toning och silverbalsam i håret för att få bort mer gula skiftningar vilket hon fick till min stora glädje. Jag köpte även med mig Goldwell colorglow [IO] Cool Blonde silverbalsam för att få den där kalla platinablonda färgen jag är ute efter. Jag hade den tidigare samt silverschampot, men dom tog slut för en tid sen och nu var schampot slut hos dom.

Nästa klippning bli av om 2-3 månader i samband med att det är dags att bleka utväxten. Det återstår att se om jag överlåter blekningen till henne eller om någon annan kommer få hjälpa mig, dock ger jag mig inte på det själv då jag känner att jag bara skulle misslyckas med det. Det beror visserligen på hur snabbt mitt hår växer förstås. Nu när det är sommarhalvåret och man förhoppningsvis kommer att omges av sol och skiner D vitamin så kommer nog håret växa som ogräs.

