Då man måste ansöka för varje termin i omvårdnadsprogrammet, så vet man inte om man kommer in eller ej. Igår fick jag i alla fall antagningsbeskedet om att jag kommit in på termin 3. Dock hade jag kommit in på Hemsjukvård som jag inte hade sökt in på, men jag ringde till NKC och fick det korrigerat så jag får Socialt behandlingsarbete istället som det var tänkt. Jag kommer gå kurserna Socialt behandlingsarbete med fältstudier, Socialpsykriatri med fältstudier och Sjukvård med APU och i december är jag färdigutbildad som undersköterska. Allt är fortfarande på heltid och på distans som tidigare varav man ses 1 gång/ veckan utöver de obligatoriska proven. Spännande!

  • Socialt behandlingsarbete
    E Karlström, Liber, 9147069866 (ca 224:)-
    Bokus: 224:- Adlibris: Finns inte. Begagnat: Finns inte.
  • Socialpsykiatri
    A.Höglund, B.Hedman, Bonnier, 9162251856 (ca 279:-)
    Bokus: 298:- Adlibris: 281:- Begagnat: 95:- + porto
  • Sjukvård
    Bergman, Ebbersten m fl, Liber, 9147069058 (ca 368:-)
    Bokus: 389:- Adlibris: 394:- Begagnat: 200:-

Dessa tre böcker behöver jag köpa och hittills så jämför jag priserna från Bokus, Adlibris och begagnat. Så får vi helt enkelt se om jag har tur att få dom så billigt som möjligt.

Nu väntar jag på besked om jag har kommit in på Psykologi B och Religionskunskap B som jag vill läsa utöver kurserna i termin 3. Det verkar tydligen vara på Centrum Vux och dom verkar lite slöa på att sända ut antagningsbeskeden tycker jag. Av vad jag kan se just nu kommer det köra ihop sig rejält med dessa kurser om jag kommer in dvs. Jag hade för mig att det var distanskurser jag sökte till, men det verkar inte vara så. Det blir evigt farande mellan Haninge-Nynäshamn-Farsta. Jag får helt enkelt klona mig.

