Depressionen gör sig påmind. Jag vet inte varför. Jag känner mig bara enormt låg. Tankar kring studierna får mig att känna att jag inte kommer klara att komma in på sjuksköterskeprogrammet. Spelar det någon roll att jag överhuvudtaget utbildar mig till undersköterska? Spelar mina betyg någon roll och kommer jag att få högre snitt? Hur beräknar man snittet? Man måste väl tyvärr räkna in betygen som ingår i de grundläggande kraven? Vad mig befarar så har jag bara G i dom flesta av dom ämnena och det kommer sänka min chans till högre snitt. Om jag förstått rätt så får jag inte gå om dom kurserna jag redan har betyg i utan bara tenta av dom. Hur ska man kunna gör det 7 år efter sin gymnasietid när allt är glömt? Några planer att göra det ologiska högskoleprovet har jag inte, men jag kanske borde utsätta mig för en heldag med det?

Tankar kring midsommar och hur det kommer att utarta sig. Visserligen arbetar jag, men efter det? Kommer det bli en trevlig midsommar eller kommer den att spåra ur? Jag gillar varken vanliga helger eller storhelger. Jag känner enorm ångest inför det. Alla önskar en glad midsommar, men jag kan inte känna någon glädje inför det. Jag drar mig tillbaka. Jag sluter mig. Jag blir osocial. Jag blir självcentrerad. Jag blir jag?

Fan…

