Dax för en förändring...

Nu på morgonen så har jag bokat en tid hos min frisör här i byn och ska dit om knappt 3 timmar. Nervös!

Tanken är att jag kommer att klippa mig, då mitt hår har blivit alldeles slitet av alla blekningar samt så kanske jag lyckas få bort de värsta gula skiftningarna i håret som är i topparna som bokstavligen lyser.

Jag kommer även att diskutera med henne för att höra hur jag ska få fram den kalla tonen i mitt blekta hår som jag vill ha, så jag kanske kan nå mitt slutresultat. Världens projekt är det här. Minst sagt!

Det känns inte så lockande att färga det igen som jag funderade på tidigare, då det bara kommer att bli ännu mer slitet och risken finns då att jag måste klippa av större delen av mitt hår vilket jag inte är sugen på, så möjligen läggs det in en toning som är lite skonsammare samt inhandla mer silverschampo.

Wish me luck! 😛

Personligen tycker jag inte om att sitta i en frisörstol och släppa kontrollen, men jag tänker inte försöka mig på att klippa mig själv. Det skulle bara sluta med att jag rakade av allt hår och sen skulle jag bara gömma mig för allt och alla pga mitt missnöje. Jag ska försöka göra mitt bästa och slappna av och njuta av att bli ompysslad. Det kommer gå bra. Hoppas jag…

