Jag finner frid genom att skapa. Jag håller på och skapar lantliga anslagstavlor. Jag älskar att pyssla. Samtidigt som man gör det så kan man drömma sig bort. Jag drömmer om ett vitt gammalt hus med tre våningar varav en är med källare med torkrum, tvättstuga och arbetsrum medans andra våningen är entréplan med ett stort kök och vardagsrum, gärna så man kan gå ut från köket ut på en altan som vätter mot skog och vatten. Man ska se vattnet glittra när solen smeker den med sina strålar. Övervåningen består av flera sovrum samt ett allrum. Allt i lantligt vitt. Lugnt och harmoniskt. Jag drömmer att det finns ett litet torp på gården där jag skulle kunna ha en liten butik med lantlig inredning som jag skapar fram samt rustar upp gamla möbler. Det ska finnas ett rum där man enbart kan arbeta med sina projekt till butiken och ett litet kafé med hembakat. Ser ni det framför er precis som jag? 🙂

Någon gång kanske det blir en verklighet, om inte så kan man ju alltid drömma…

 

