Den här otroligt gamla sekretären fick jag av min morfar. Den kommer från hans mormors sida från något gammal soldathem. Jag känner att den dominerar i hallen och vill att den flyter in mer i det vita som är och kommer att bli, så idag frågade jag morfar om han hade något emot om jag måla det vitt, för även om jag har fått den av honom så ville jag ha hans tillåtelse. Han tyckte det lät som en bra idé  och ser framemot slutresultatet. När kreativiteten ändå flödar från min sida så har jag satt igång förvandlingen, men nu är färgen slut så jag måste iväg och inhandla mer färg.

 090529 024

 

  

Den gamla vita färgen inuti kommer jag att låta vara kvar. Jag tror att slutresultatet kommer bli kanon. Bara det jag hittills gjort (som ni inte får se än) är en stor förändring och redan nu springer jag titt som tätt i hallen för att få en glimt av sekretären.

