Dax för en tupplur?

Just nu sitter jag och försöker skriva ner lite i Jag är bra-boken, men det är lättare sagt än gjort. Men men, ger jag det lite tid så får jag säkert ner något idag med. Först och främst vill  jag se till att få rutin på den, som det är nu så får jag tänka tillbaka 2-3 dagar och fylla i för att jag har missat, men men…

Jag snabb tittade på Rent hus idag och en sak där som jag fastnade för är att man ska tänka Jag vill och inte Jag måste om saker och ting. Bara att säga det för sig själv så märker man skillnaden av hur det låter och framförallt hur det känns inom en. Övning ger färdighet!

Idag kom fortsättningsboken Mera självkänsla av Mia Törnblom, så jag har läst lite i den också, men jag kan inte påstå att jag är så mottaglig för den idag. Jag känner mig mer frånvarande än närvarande, så jag tar tag i den en annan dag. Orkar inte nu.

Jag vill även säga till er som ringer eller skriver sms att när jag inte svarar så tro inte att det är personligt riktat mot er. Jag har den på ljudlöst och svarar när jag orkar.

