Sen jag började med medicinen för 2 veckor sedan så har jag gått upp 10kg. Innan jag började med den hade jag BMI 16,7, dvs undervikt. Jag är en person som har haft väldiga problem med att gå upp i vikt oavsett vad jag ätit, men nu har jag helt plötsligt gått upp en hel del för att vara mig och mitt BMI ligger numera på 20, dvs idealvikt.

Jag blev dock förvarnad av läkaren att man lätt gick upp i vikt av den, men jag sa att det inte gjorde något, men aldrig kunde jag någonsin tro att jag skulle gå upp så pass mycket på kort tid, jag som haft så svårt i alla år att gå upp några få kilon!

Om jag går upp ytterliggare 10kg på kort tid så kanske jag måste be om en annan medicin, för det kan ju inte vara bra för min kropp att gå upp så mycket på så kort tid?!

Visserligen räknade jag ut att jag kan gå upp 15kg till utan att rubba min idealvikt, så det kanske inte är några problem, men man kanske borde börja träna lite nu för att bygga upp muskler och inte bara fett? Usch vad jobbigt allt blev nu… Orkar inte…

Jag orkar inte tänka på det nu. Jag orkar inte bry mig mer än att jag kommer att hålla koll på vågen så inte vikten skenar iväg. Min kurator gav förut råd att jag ska ta en promenad 30 min/ dag för att rensa tankar. Jag kanske borde börja göra det…

