Betessläppet i Stegsholm 2009

Imorse vaknade jag i panik över att jag inte kunde få fram ett ljud när jag försökte prata och resterande av dagen har jag kraxat likt en kråka.

Snabbt som attan imorse begav vi oss iväg till Stegsholms betessläpp. Det var en enorm bilkö fram till Stegsholm, men till sist kom vi fram om än sakta men säkert. Arla bjöd på ekologisk mjölk och bulle samt det var lite av en marknad där och vi köpte bröd och kaffebröd från deras bageri och flytande honung från ett stånd. Dom sålde även enorma ägg och jag överdriver inte när jag säger att dom var mer än dubbelt så stora som vanliga ägg, tydligen var det dubbel ägg, dvs med dubbla äggulor. Rätt häftigt om jag får säga mitt.

Korna var totalt överlyckliga när dom väl släpptes ut för bete och det strålade verkligen lycka över dom. Lille J var fascinerad av korna när dom sprang omkring och M tyckte om kalvarna som var vid ladugården. Tack Therese för tipset. Ny tradition helt klart!

Glöm inte bort att delta i tävlingen! 😉

