Retro radio till köket

Idag har vi varit ett barn kort sen i förmiddags. Han fick frågan om han ville följa med till badhuset med sin bästa kompis (samt hans pappa och syster), så han har varit där hela dagen och sen bestämdes det att han skulle få sova över där tills imorgon. Han har gjort det tidigare och det har gått bra.

Vi andra for iväg till Rusta där jag till sist fick min radio som jag spanat in (visserligen var det en annan jag också hade spanat in, men den fanns inte kvar och det var denna jag helst ville ha) för att ha ute i köket samt så inhandlades det bla lördagsgodis och ett krukset med 3 krukor, jord och fröer som jag har målat och planterat när vi kom hem.

Nyplanterat & klart

Därefter for vi till Retrohuset där jag fann lite smått och gott såsom ett vackert kakfat i nysilver, 10st kakformar i metall, 1 avlång sockerkaksform, 2 Kockums kastruller (gul/vit/svart) i olika storlekar som jag tror är svåra att få tag i då jag aldrig sett dom tidigare på Tradera eller Blocket. Allt detta för endast 100:-!

Påväg hem såg vi skylt om en loppis i närheten av där vi bor så vi svängde in dit. Jag tittade snabbt igenom och fastnade för en vit sminkspegel med låda (vad heter det egentligen?) för endast 20:- samt så fick jag fyra olika korgar med på köpet. Jag tackade och tog emot. 😀

Förövrigt så har pysslat för första gången på länge riktigt ordentligt, dvs påbörjat och avslutat det. Annars så har jag tyvärr känt mig alldeles för okoncentrerad för att få något gjort och det har inte berott på barnen utan på mig och min inre kamp, men idag fick jag det ordentligt gjort och jag känner mig stolt över det.

