retro_klocka Denna klocka kunde jag inte motstå att köpa när jag såg den och det bästa var att den bara kostade 39:-. På sidorna är den Kockums gul och det är ju verkligen JAG, Kockums tokig som man är.

Apropå Kockums så fann vi Retrohuset nyligen och passade på att se vad dom hade att erbjuda och om det var värt att gå dit. Det första jag såg då var en Kockums tekanna i gul/svart och snart därefter en liten kastrull (gul/svart), en lite större kastrull med lock (gul/svart), en fyrkantig skål (blå/vit), en rektangulär kastrull (blå/vit) som hade en form av sil i sig som man kan koka fisk eller grönsaker i och en gammal hushållsvåg som var i Kockums gula färg. Utöver det så blev det även en liten pidestal i trä som Anders målade klart åt mig häromdagen och ett Supernintendo + 2 spel till Anders. Allt som allt gick det på 350:-!

Idag fick jag hem en Kockums kanna (blå/vit), handfat (blå/vit) och ett litet fat (blå/vit) som jag fann på Blocket. Nu är jag ute efter ett tvättställ till dom. Tips?

