3 stora tavlorNu är det bara 3 dagar kvar av min praktik och sen är det dax att återgå till jobbet. På sätt och vis kommer det bli skönt då jag bara arbetar ca 17 tim/v, för då kommer jag ha mer tid och ork till skolan än vad jag haft nu under praktiken som mer eller mindre varit på heltid. Så fort jag öppnat kursboken så har jag bara känt att ögonen velat stänga sig igenom och att huvudet har blivit blytungt, men men det har bara varit att kämpa på.

På måndag har vi prov i denna kurs samt ska lämna in studieuppgifterna som jag är långtifrån klara med, men jag vet inte hur jag löser det för min del då jag ska arbeta på måndag, fast iofs så är det väl påsk nästa vecka? Jag har vagt minne att A har påsklov då från skolan. Jag måste kolla upp hur mina arbetstider är då, vilket kan vara bra, då det kan variera när det är helgdagar.

Så som solen skiner om dagarna numera så märker man att det är vår på g, men jag vågar inte ropa hej än för då kommer det väl en rejäl snöstorm på beställning. Vårtecken som jag hittills sett är snödroppar och en huggorm!

Penseln har tagit ett fast grepp om mig så mellan pluggandet och Desperate Housewives passade jag på att måla lite såsom tavelramar, några korgar m.m. i ljuvligt vitt tills färgen tog slut, så nu måste det inhandlas lite mer av den varan.

Jag har lite planer på att sy en sak till ena saken jag målade idag (jag vill inte säga vad det är förrens jag har en bild att visa) och söker efter ett tyg som är vitt i botten med blå(?) prickar samt ett tyg som man är lite spetsliknande.

Finns det någon som vet vart jag kanske kan finna det jag söker? 😛

