28 februari köpte jag en bil, närmare bestämt en röd Passat kombi 1,8, men i samband med ägarbytet har det varit strul då säljaren hade en gammal ägarbyte blankett så först idag var det klart då jag fick en bekräftelse från Transpoststyrelsen att det är jag som äger den. Nu är det bara för mig att återkomma till IF så det blir rätt med försäkringen på den samt så ska jag lägga till så jag har halvförsäkring på den, vilket jag insåg då jag och barnen gjorde en dikeskörning (fredagen den 13:e) att det kan vara bra att ha, för man kanske hamnar där igen vare sig man vill eller inte. Med bärgarhjälp så kan det kosta upp mot 6000:-! Mitt skulle gått på 2370:-, men bärgaren tyckte synd om mig sa han så jag behövde ‘bara’ betala 1500:-, den sk självrisken.

Återigen är jag väldigt tacksam för alla som stannade längst vägen och frågade hur det gick och om jag behövde hjälp, men främst ML som hjälpte en chockad blondin och hennes barn så pass tidigt som strax efter kl 7 på morgonen. 😉

Bild kommer inom kort.

