Man kan lugnt säga att det vart fullt upp. Skolan har tagit en massa tid och sen januari så är jag i termin 2 och allaredan har jag kommit halv vägs. När man gick i gymnasiet så slappade man rätt mycket och vart rätt nöjd med G, men nu har jag höga krav på mig att få så höga betyg som möjligt och framförallt att jag ska lära mig saker och helst av allt en djupinlärning och än så länge verkar det gå relativt bra. 3 st VG och 1 st MVG från termin 1 är inte illa pinkat!

Social omsorg är avslutad och kommande kurser i termin 2 är psykologi och etik & livsfrågor, men först ska omvårdnad som pågår just nu avslutas. Utöver detta så läser jag även rättskunskap som sträcker sig fram till terminens slut och på första provet fick jag VG. Hur det blir med andra återstår att se.

Just nu är jag ute på praktik på ett äldreboende och jag trivs bra där. Jag har bara nästa vecka kvar där ( totalt 4 veckors praktik) och sen är praktiken för denna gång över och jag längtar till praktiken ute i sjukvården i termin 3!

