Nu orkar jag inte längre utan jag har bestämt mig för att ge upp, åtminstonde för denna gång. Jag kanske tar tag i det en annan gång. Jag har för tillfället i alla fall slutat med CO metoden och börjat tvätta det igen med schampo, dock ska jag försöka få tag i något bra schampo, dvs bra ämnen i sig, så den som har några förslag får gärna komma med det. Just nu har jag ett paket från Bodystore som väntar och även om det inte var speciellt många dagar sen jag beställde det så har jag lyckats glömma bort vad det var jag beställde.

Nu har jag snart arbetat i en månad och det känns som att jag inte varit borta en dag trots att det är nya rutiner och jag har redan hunnit få mitt tredje schema på 3-4 veckor och hoppas nu på att jag får behålla denna. Almanackan på väggen här hemma är minst sagt sönder klottrad…

Idag fick jag se provet från Människan socialt och kulturellt som jag skrev för någon vecka sen och jag hade 57 rätt av 65 och var 1 poäng från MVG. Jag fick tillbaka mina senaste inlämningsuppgifter och går från den kursen med ett VG. Jag är verkligen jätte nöjd! För några veckor sedan påbörjade vi nästa kurs som heter Medicinsk grundkurs och vi har nu gått igenom halva. Det är en väldigt tung kurs, men otroligt intressant och om förmiddagarna, när det inte krockar med jobbet så sitter jag i skolan med min studiekompis JM och det är allt från cellernas och nervsystemets uppbyggnad till olika sjukdomar och mycket mera.

Imorgon börjar vårat fasta bredband från Telia att fungera, så då blir det att kasta 3s mobila bredband i sjön eller liknande och jag hoppas att vi märker av en radikal förändring på hastigheten. Vi fick även en digitalkamera på köpet!

Over & out! 😛

