Som ni säkert förstår så har jag lagt bloggandet åt sidan, därav mina få och oregelbundna inlägg numera. Jag har haft fullt upp med inskolning, lämningar och hämtningar på både förskola och skola.

Kommande vecka börjar jag arbeta igen på mitt gamla arbete som butiksbiträde och två veckor efter det så finns jag tillgänglig hos Stjärnpoolen. Jag var nämligen på ett infomöte för några kvällar sen. Man får arbeta så mycket som man själv väljer och man rapporterar det varje torsdag veckan innan så dom kan boka in en på uppdrag. Jag ser det som en möjlighet att få nya erfarenheter och chansen att lära känna nya människor och självklart att man får lite extra klirr i kassan. I fredags hörde dom av sig till mig och berättade vilken timlön jag får baserat på min utbildning och erfarenheter samt så bekräftade dom mina uppgifter. Dom ska även kalla mig till en Hjärt- & lungräddningskurs inom kort som dom har som krav att man ska kunna. Jag hoppas att jag och Therese hamnar på samma kurstillfälle. Det skulle vara kul!

Pluggandet går det bara bra med och min lärare har höga förväntningar på mig och jag besvarar dom rätt bra känns det som. Veckans inlämningsuppgifter ska jag sätta mig med nu ikväll, för det har tyvärr inte blivit av under helgen för det har varit förberedande för Ms 4 års kalas som var igår. Det var jätte trevligt!

Jag har insett att det är många som tycker att så fort det är något man ska göra så är det jobbigt. När folk får höra att jag ska arbeta (deltid) och utbilda mig till undersköterska (heltid) så är det väldigt många som rynkar näsan och inte tror att det kommer gå vägen och nu när man lägger till att man även kommer att hoppa in som vikarie (deltid) så lär ju ännu fler rynka näsan. Varför tycker människor jämnt och ständigt att allt är så himla jobbigt för? Jag känner vilket fall som helst att detta är något jag vill och som jag kommer att klara av. Utbildningen är dessutom som så att man läser en kurs i taget. På mitt arbete som butiksbiträde så har jag ‘bara’ 4 pass på 2 veckor och på Stjärnpoolen tänkte jag anmäla att jag kan arbeta 2-3 dagar/ vecka och under min APU så anmäler jag att jag inte kan, vilket inte är några problem från deras sida.

Barnen kommer dessutom inte ha speciellt långa dagar på förskolan och skolan/ fritids, det ända som jag känner ‘suger’ är att jag arbetar varannan lördag och söndag, men då får det bli desto mer fredagsmys med familjen såklart!

