Man kan nog lugnt säga att sommarlovet lider mot sitt slut. Igår så var det sista avsnittet av Hej hej sommar bla. I måndags började jag plugga och jag har allaredan nu klarat av en stor del av inlämningsuppgiften som ska vara inne senast på torsdag. Det är ett väldigt intressant ämne om hur människor fungerar i samspel med andra både socialt och kulturellt. Jag rekommenderar verkligen den här kursen för det öppnar ens ögon, om inte så läs åtminstonde själva boken; Människan socialt och kulturellt.

Under veckan som kommer så börjar M åter förskolan och A ska börja förskoleklassen i skolan. Jag kommer tyvärr missa As första dag på skolan pga att jag har en obligatorisk lektion just precis då han har upprop, men restrerande dagar kan jag följa med honom i alla fall. Anders och lille J får följa med honom på uppropet och det kommer säkert gå bra, speciellt med tanke på att A längtar något enormt att få börja i skolan. Han är inte det minsta nervös!

Veckan därpå är det dax att skola in J på förskolan och det bär emot, men det kommer nog gå bra. Det är samma avdelning som M går på, men i samma veva så ska han börja slussas över till storbarnsavdelningen.

Igår fick jag även mitt arbetsschema och det var lite fattigt med tider, men så är jag bara deltidare. Tydligen ska det inte vara några problem att få lite extra pass, men det är ju tyvärr rätt osäkert att gå på att man kanske få en massa extra pass. Jag såg i alla fall att Therese hade sökt till Stjärnpoolen som inhoppare och varit på informationsmöte hos dom. Igår sände jag iväg en ansökan till dom så nu får vi se vad som händer.

Håll tummarna nu! 🙂

