De senaste dagarna så har vi pysslat en hel del här hemma, tom det mesta av vårat pysselmaterial har börjat ta slut så idag for vi iväg och inhandlade lite.

Jag har äntligen fått brickan klar, eller aja, så pass klar så jag kan visa upp den. Den behöver klarlackas så den klarar av att bli avtorkad, vilket är väldigt viktigt med tanke på att det är en bricka. Jag har minst sagt fastnat för det här med decoupage och även A visar intresse för det.

Jag har även påbörjat 10 st matchande dricksunderlägg till brickan som istället för vita rosor så går den i rosa. Dom ska få lite guldfärgade kanter och sen klarlackas så är även dom klara.

Apropå dricksunderlägg så har jag även gjort 10 st som ska vara till barnen. M fyller snart år så det blir perfekt att ha dom framme bla då.

 

A och M har målat en hel del som vi sedan har strött glitter i olika färger över och tanken är att dom ska ramas in och sättas upp i deras rum, men först måste jag nog iväg till IKEA och köpa ramar där som jag och pojkarna ska måla vita.

När ska nästa tur dit bli mån tro? Innan M fyller år för det är en present till honom som ska inhandlas där. Någon som vill följa med?

