Idag var jag på NKC och nu händer det grejer. Vi har som sagt fått en uppgift och det är att redogöra flera begrepp, dock inte 20 st som jag tidigare skrivit utan ‘bara’  18 st, men allt som allt så är det 52 st som vi måste kunna för det kan komma på provet. Dessutom om man vill ha högre betyg än godkänt så ska välja ytterliggare en uppgift att göra och det är en inlämningsuppgift som ska omfatta 3-5 sidor. Självfallet tänker jag sträva efter att få högre betyg än G.

Igår läste jag ut Dödligt sällskap av Ruth Rendell och har påbörjat Flickan utan röst Colleen McCullough. Apropå böcker så ska man även under denna kurs läsa en roman som tar upp kulturella och sociala skillnader som vi ska analysera skriftligt och beskriva och värdera hur författaren tar upp skillnaderna. Man ska även få presentera den kort i grupp. Kom gärna med förslag. Tack på förhand!

Idag påbörjade jag brickan. Det var lite bökigt att inte få servetter veckig, eftersom det var så stor yta den skulle täckas på, men personligen tycker jag det bara ger den lite mer shabby stil. Den är dock inte färdig än.

Nu till kvällen upptäckte Anders att han inte kunde se på några TV kanaler förutom baskanalerna. Jag råkade ju säga upp allt för en tid sen, men inom 30 min så upptäckte jag mitt misstag och bad dom annulera det vilket jag även uppfattade som att dom gjorde, men tydligen inte, så det blir att slå en signal till dom imorgon. Inte för att det går någon nöd på varken mig eller barnen.

Så kan det gå när inte haspen är på. 😛

