Idag var jag på introduktionsmöte på NKC. Där presenterades sig alla lärarna sig och berättade om programmet samt vi fick en genomgång av Fronter, programmet som vi kommer att använda oss av till en stor del eftersom det är på halvdistans vi studerar på. Nu ska jag bara lära mig det så jag kan det.

Första kursen jag börjar med är SOMS1202: Människan socialt och kulturellt. Under kommande vecka så ska jag gå igenom kapitel 1 och sen lära mig 20 olika begrepp som jag ska kunna redogöra för och ge exempel på.

Efter att skolan så knatade jag runt nere på stan, där jag till min glädje fann en pysselaffär. Självfallet knatade jag in där och jag fann en otroligt vacker bricka som jag ska måla och göra decoupage på. Slutresultatet ska ni självklart få se. Jag kanske tar och pysslar med det imorgon under pysselstunden.

Det blev ingen skogsutflykt för oss idag, men imorgon kanske det blir av och förhoppningsvis finner vi ett och annat fynd. Några fyndkantareller kanske?

