I fredags for hela familjen till Göteborg där våra gamla grannar LK och DK med barnen J och N som var våra grannar i Danmark år 2005, och vi kom hem inatt. Vistelsen har varit intensiv, men rolig.

Allredan första kvällen så var det lite spännande inslag, nämligen att vi fick se 2 st fladdermöss som flaxade runt ovanför för. Det var häftigt. Man såg verkligen konturerna precis som Batman.

vi har hunnit med en heldag på Liseberg på lördagen där vi åkte ett och annat både stora och små, men jag och Anders satte oss även i Uppsvinget trots att jag innan var lite tveksam, men man lever som sagt bara en gång.

På kvällen for DK och Anders till Ullevi där Iron Maiden var och spelade och den var tydligen i världsklass och jag och LK kunde höra det väsnas ända ut till Hisingen.

Utöver det så har vi varit och badat i havet, grillat, tagit en dagstur till Danmark, närmare bestämt till Fredrikshavn och där blev det shopping bla. Det finns några inredningsbutiker där som jag gärna besöker igen som hade det danska och lantliga som jag älskar.

På vår sista dag så begav vi oss till Freeport i Kungsbacka och där fann man ju en massa märkeskläder bla till rena rama drömpriserna, så nu är bla varsin vinterjacka till mig och Anders inhandlade. Hit ska vi helt klart fler gånger!

Ullared hoppade vi över, men vi är inte ledsna för det. Freeport var helt klart roligare, men en resa till Ullared blir det någon gång framöver. Anders vinterjacka från Nike kostade egentligen 2000:-, men han fick betala endast 140:-. Min Cross skidjacka, jag som inte ens kan åka skidor, men jacka som jacka, kostade egentligen 900:-, men jag fick betala under 300:- för den. Det här är bara några av exemplerna.

Vädret har helt klart varit på vår sida och det ryktas om att vi fått lite solbränna trots att vi inte direkt legat på stranden och stekt oss.

Jag glömde min bok Dödligt sällskap hemma så jag inhandlade 2 pocket för 1 och läste ut Konsten att döda av Erica Spindler under resans gång. Den var riktigt bra. Jag rekommenderar den starkt!

Det blir helt klart fler resor ner till Göteborg. Det finns så mycket kul att hitta på där nere och trevliga vänner finns det där också.

~Sol, vind & vatten ~

