Nu ikväll for jag iväg och hjälpte min kompis och arbetskollega MA att hämta ett stort paket hemifrån sin pappa på St Eriksplan. Han bodde i ett otroligt vackert hus och bara att få åka den gamla hissen var en upplevelse i sig. jag fick en rundtur i hennes trevliga och pratglada pappa och en historia om dåtidens pigor bla. Utsmyckningen överhuvudtaget var otroligt välgjort och vackert. Det om något skulle kunna få mig till att flytta in till stan, men stressen och det höga tempot skulle nog se till att jag inte skulle klara av det. Jag trivs bra ute på landet. Tyvärr glömde jag fråga när det här huset var byggt. Vi stannade kvar på kaffe. Det var verkligen mysigt.

 MAs pappa var väldigt trevlig och trots att han är 85 år så älskar han radiostyrda bilar och helikoptrar samt berättade även att han hållt på med bågskytte. Jag hoppas verkligen att jag kommer vara lika pigg som honom vid den åldern, om jag ens blir så gammal. Det var i alla fall trevligt att träffa honom och jag vill gärna träffa honom igen. Jag kan även tänka mig att han och Anders skulle ha ett och annat och prata om då dom båda delar samma sorts intressen och barnen skulle bli helt mållösa av alla radiostyrda bilar och helikoptrar. Jag fick även höra att MAs pappa, som är vice värd, och värden, som även han delar samma intressen brukar mecka nere i verkstaden i huset och även köra där nere. Precis som två små skolpojkar. Snacka om underbart och härligt!

