Jag, M och J har större delen av dagen befunnit oss i stan. Jaja, Nynäshamn, men det är stan här ute. A har däremot varit med Anders. Vi andra har sprungit in på en liten loppis, in i några butiker, in till Åsas leksaksförmedling och funnit ett och annat till hemmet samt så har vi även letat efter RETRO Huset som vi aldrig fann.

Vi passade även på att gå på ‘Alfons har landat’ som är benägen i Folkets hus just nu. Barnen älskade det verkligen och ville inte gå därifrån när det var dax att bege sig därifrån. Det blir nog en eller annan tur dit igen kan jag tänka mig.

Vi var på den utställningen allaredan då den var i Kulturhuset för några år sen, men här det mysigare än där. I alla fall enligt mig och sen är det inte lika mycket folk här.

~ En underbar dag i det blå, med två av mina underbara små. ~

