Jag gick nyss ut och plockade en liten skål med en massa goda smultron. Vi har precis utanför dörren en rejäl planta som växt till sig något enormt. Barnen brukar gå och äta dom, men nu tänkte jag passa på att ta så bara jag kunde få gotta mig lite granna, för så som jag har städat idag så tycker jag att jag förtjänar det.

Så fort golven har torkat efter att ha blivit skurade så är det hög tid att gosa ner sig i soffan med älsklingen och titta på Hus i helvete med levande ljus. Det blir troligen att jag får se klart den själv för han ska upp tidigt inatt för att fara till arbetet, men hellre en liten stund än ingen alls. Nu är det inte många dagar kvar tills vi ska vara ifrån varandra i 14 dagar… Det kommer att kännas. Så länge har vi aldrig varit ifrån varandra under våra 7½ år tillsammans. Jag kommer med största säkerhet ta med mig bärbara datorn, men måste fixa en ny strömsladd till den för jag misstänker att det är därför som den dör omvartannat.

Jag och barnen far i alla fall neråt i landet på torsdag och sen kommer älsklingen ner på vår 7 åriga förlovningsdag och fortsätter vår semester neråt tillsammans tills det är dax att återvända hem för inskolningar, skolstarter och arbete.

Riddarna i Hova, Liseberg, Ullared och en dagstur till Danmark är bara ett smakprov på vad vi tänkt göra!

Sol, vind och vatten. ❤

