Idag for jag strax efter lunch iväg med barnen mot Pershagen för att titta på skolbänken med stol som jag fann igår på Blocket åt A. Självfallet råkade jag köra fel, så det var bara att vända tillbaka och i samma veva så gallskriker A Jag har en loppa! Jag har en fästing! Den har blod! Där är den! osv. Han hade känt något i hårbotten och slitit bort den, trodde han. Jag tittade närmare och ser fästingen sitta där, men jag som avskyr dom där känner att jag klarar inte av att ta bort den och dessutom såg den inte speciellt hel ut från där jag satt. Vi for i alla fall vidare till skolbänken och där berättade självklart A om fästingen och vi kollade närmare och kvinnan visade sig ha en fästingpenna så hon hjälpte till att få bort den vilket var väldigt snällt av henne.

Skolbänken var för övrigt jätte fin så vi köpte den och nu står den i As rum. A fick tycke för kvinnans son och om han hade velat så hade han stannat kvar för dom hade samma intresse, nämligen Pokémon kort. Dom var så söta så.

Vi for sedan vidare till S som fick en stor bukett blommor av oss samt fick veta några stödord för vad för present hon ska få då presentchecken har anlänt; boll, för två, häftig och extrem. Det serverades kladdkaka och en massa annat och framåt kvällen bar det av hemåt. Skolbänken placerades på sin plats, barnen nattades och när älsklingen kom hem påbörjade vi vitrinskåp projektet, eller rättare sagt han. Han har tvättat det till stora delar med målartvätt och jag ska ta restrerande innan jag lägger mig och imorgon blir det att måla det. Det kommer bli så fint så!

Förkyldningen vägrar försvinna och jag är fortfarande hes och har ont i halsen, men på bättringsvägen tror jag, dock verkar det som att J har fått samma skit och det visar sig med mer slem i halsen, hostande, rosslande, febrig och svårt med andningen vilket resulterar i mer inhalationer än vanligt. Han får inte vara frisk länge min lilla älskling. Infektionerna och virusen verkar bara avlösa varandra. Han har haft detta sen han föddes även fast det var först vid 6 månader som vi fick medicinerna. Allaredan på BB klockade dom hans andning för att han pep när han andades, men sen ‘glömdes’ det bara bort. Huvudsaken är i alla fall att han i dagsläget får hjälp.

