I torsdags var det sista dagen i förskolan för A och M. För As del var det hans sista dag någonsin, eftersom det är skolan som gäller för hans del till hösten. Min lilla, stora älskling. Tiden går verkligen fort. Nu är det äntligen sommarlov, dock jobbar Anders, men vi andra kan ju hitta på saker ändå.

I fredags var det midsommar firande här ute i byn och det var sjukt mycket folk och alla skulle dansa i ringar på själva dansbanan. Hel tokigt! Vi flydde fältet och kan erkänna att vi dansade ingen ringdans, men vi hade kul ändå. Vi köpte lotter även fast vi inte vann något och fikade i gröngräset. Barnen sprang runt och lekte och vi vuxna, inkl MR som var med, satt och pratade. Väl hemma sen var det att fixa det absolut sista med maten, medans pojkarna sprang runt ‘den galna elefanten’ som sprutade vatten som barnen fått av MR samma dag. Det blev i alla fall mina berömda laxrullar, sill, kokt potatis, grillad kycklingfilé, ägg- & potatissallad och tomat & mozarellasallad och det avnjöts tillsammans med cider, vin och Coca-Cola till middag. Till efterrätt blev det lime paj och lite smått och gott som svenska jordgubbar. Vi passade även på att spela lite Wii innan det var dax för MR att dra sig hemåt.

I lördags var Anders också hemma och jag bestämde att det var dax att rensa och tömma de två sista bokhyllorna som ena grannen köpt utav oss. Sagt och gjort, men det vart även mer därtill. Vi letade även efter ett vitrinskåp ute på Blocket som antingen var vitt eller som kunde målas vitt och det fick heller inte vara för stort, men det gick sisådär, men idag fick vi äntligen tag i ett för endast 500:-, ny kostade den enligt ett kvitto 7200:-(!!!), som Anders hämtade hem nu ikväll och vid tillfälle, helst så snart som möjligt, så ska det målas vitt. Bilder före och efter kommer självfallet.

Imorgon blir det att packa inför vad som komma skall, nämligen en 23 timmars kryssning tillsammans med Therese och våra barn utan ‘gubbarna’. Det kommer bli kul! Egentligen skulle jag och Hellyh och våra barnen åkt, men hon lämnade tyvärr återbud. Ena grannen och deras barn ska fara dagen efter oss och tanken var först att kanske boka om, men jag glömde mig höra för med Therese.

Om jag nu ska orka med morgondagen så blir det att hoppa i säng nu.

Godnatt!

